Jak odżywiać się wiosną

Jak odżywiać się wiosną

Wiosna... świeże warzywa, ukochane sezonowe owoce, na które czekamy cały rok. W sezonie wiosenno - letnim niektórzy zmieniaja dietę na lżejszą i  rezygnują z jedzenia mięsa. Coraz częściej widzimy osoby wracające z targu z ekologiczną torbą albo koszykiem wypełnionym świeżymi warzywami i owocami.

Wiosna to bardzo dobry czas na uzupełnienie niezbędnych składników odżywczych oraz zwiększenie dawki witamin i mikroelementów wzmacniających nasz układ odpornościowy po zimie.  Czego potrzebuje nasz organizm o tej porze roku? Wszystkie warzywa i owoce, których w tym czasie nie brakuje na straganach czyli pomidory, rzodkiewki, ogórki, szparagi, wszystko co można zasiać i pielęgnować nawet na balkonie.  W cieplejsze wiosenne dni warto też sięgać po "bomby witaminowe" w postaci chłodników na bazie maślanki lub jogurtu, z dodatkiem warzyw oraz owoców, a także i ziół.

Warto, aby wiosenne warzywa i owoce znalazły się  każdego dnia na naszym stole. Pamietajmy jednak, żeby nie kupować ich w nadmiarze, ponieważ nawet przechowywane w prawidłowy sposób, z czasem tracą swoje drogocenne minerały i witaminy.  Wiosna to także idealny czas na ruch! Piękna pogoda dopisuje więc zjedzmy wytrawne śniadanie i wyruszajmy na spacer, na piknik,  pobiegać czy pojeździc na rowerze. Dzięki tym wszystkim wiosennym dobrociom, zahartujemy nasze ciało ,  wyrobimy sobie dobrą kondycję, spalimy nagromadzone przez zimę kalorię i z uśmiechem przywitamy lato!