Zdrowie, sport i fit posiłek

Zdrowie, sport i fit posiłek

Czy wystarczy ograniczyć jedzenie ?

Niektórzy z nas bardzo lubią zimowe miesiące, w czasie których możemy uprawiać sporty zimowe. Są jednak i tacy,  dla których jest to okres obniżonej aktywności fizycznej, ze względu na warunki panujące na zewnątrz.  Zanim nadejdzie wiosna zwykle planujemy życiowe zmiany … zdrowy wygląd, zdrowy duch, zdrowe odżywianie. Często dieta stoi  na pierwszym miejscu, ale by dieta zdziałała musimy jej pomóc! Jedną z podstawowych zasad  jest aktywność fizyczna  - bieganie,  taniec , pływanie czy zajęcia fitness.  Niewątpliwie dobra sylwetka bez zbędnych kilogramów jest czymś co każdy chciałby mieć i to nie tylko na wiosnę. Ruch wspomaga spalanie tłuszczu i zapewnia odpowiednią ilość tlenu potrzebną organizmowi. Pamiętajmy, że ruch ma dawać przyjemność.  Jeśli dotychczas ze sportem byliśmy na bakier, spróbujmy znaleźć coś co sprawi nam większą przyjemność.   Jeśli chodzi o samą dietę - chyba mało kto byłby  w stanie zapomnieć o wszystkich ulubionych daniach i na okres diety wymazać je z pamięci. Dlatego warto pamiętać , że prawdopodobieństwo sukcesu, w przypadku kiedy będziemy zmuszać się tylko do jedzenia dań , które nam nie smakują, jest naprawdę nikłe. Pomyślmy o zmianie nawyków zywieniowych, a nie ciezkim ograniczaniu się tylko przez krótki czas. 

Co zjeść , żeby za 2 -3 godziny w napadzie wilczego głodu nie szukać batonika? 

Co powinien zawierać nasz pojemnik na żywność kiedy idziemy do pracy  ?   Wiele produktów jest odrzucanych podczas diety. Oto kilka przykładów .  Ser żółty , który ma sporo kalorii, ale za to jest skarbnicą wapnia i białka! W jednym plastrze sera jest więcej białka i wapnia niż w szklance mleka a co ciekawe wapń pochodzący z sera jest bardziej przyswajalny niż ten z mleka . Jogurt , którego spożywanie ma ogromne znaczenie dla naszego zdrowia i naszej sylwetki . Ważne jednak , aby był to  jogurt  naturalny w klasycznej formie, czyli mający w swoim składzie tylko mleko i bakterie jogurtowe!  Makarony są  źródłem  węglowodanów,  a one stanowią doskonałe źródło energii! Makaron z semoliny ma bardzo niski indeks glikemiczny i jest wręcz wskazany podczas diety a tym bardziej w czasie kiedy uprawiamy sport! Pamiętajmy jednak, żeby  nie rozgotować makaronu!  Naukowcy z Pennington Biomedical Research Centre w Luizjanie na podstawie testów przeprowadzonych na 20 otyłych wolontariuszach przekonują, że zjedzenie na śniadanie jajka pomaga zachować szczupłą sylwetkę.

Zdrowe odżywianie oznacza  dostarczanie organizmowi witaminy i minerały w naturalnej postaci. Dzięki temu mamy energię, ładną cerę,  włosy i  sylwetkę.  Czasami wystarczy spojrzeć na etykiety produktów, zrezygnować z dodatku cukru i skupić się na ilości oraz jakości jedzenia.

Bądźmy  fit na wiosnę, wiosną, latem .. przez cały rok!