Kilka kilogramów mniej ?

Kilka kilogramów mniej ?

Zima w tym roku traktuje nas łagodnie, pogoda przypomina bardziej jesień. Można spędzić czas na spacerze po lesie czy parku. Kto dba o zdrowie i linię temu na pewno się to przyda. Jedno z najczęstrzych noworocznych postanowień to zrzucić kilka kilogramów.  Wtedy czas staje się dość napięty: liczenie kalorii, nauka zdrowego odżywiania, analiza węglowodanów o których tyle wszyscy mówią i piszą. Unikać czy wręcz przeciwnie? Odpowiedź powinna być uzależniona od ilości wysiłku fizycznego. Im większy wysiłek , tym więcej węglowodanów możemy potrezbować.

Cukier jest wszędzie ?

Co zatem zrobić jesli chcemy wziąć  w swoje ręce własne kilka kilogramów. Jedną z najtrudniejszych rzeczy jest zwalczenie nawyku sięgania po wszystko co się da! Warto zacząć od zrezygnowania z cukru i dużej ilości tłuszczu . Niestety cukier jest powszechnie używany w produktach, które kupujemy. Wieczka na jogurtach fit nie zawsze mówią prawdę, jeśli nie obejrzysz opakowania możesz dać się oszukać a Twój jogurt fit może zawierać cukier , którego chcemy uniknąć! Cukier, który używamy do słodzenia i  wypiekania nie jest tym dobrym cukrem niestety i należy potraktować go jak wroga. Cukry w tej formie szybko są trawione i szybko wchłaniane do krwi, w rezultacie w organizmie poziom glukozy bardzo szybko wzrasta i nasze ciało uwalnia insulinę, która znów obniża poziom cukrów co wpływa na nasz ciągły głód i podjadanie wszystkiego co znajdziemy , a nasz organizm przekształca cukier w tłuszcz co powoduje przybieranie na wadze.

Co zapakować do pracy ?

Warto zamienić przekąski  na kilka migdałów czy orzechów w ciągu dnia, zabierać ze sobą przygotowany lekki posiłek i uprawiać sport. Wszystkie te rzeczy mają ogromny wpływ na samopoczucie. Poza tym warto poszukajcie w produktach cukrów złożonych, wprowadzić do jadłospisu ryż, kasze, produkty pełnoziarniste i warzywa strączkowe. Węglowodany złożone rozpadają się w naszym organizmie na mniejsze części i organizm musi pracować by z nich korzystać, dają też uczucie sytości na dłużej. Należy też zwracać uwagę na tabelę wartości odżywczych, która znajduje się na każdym produkcie i sięgać po te, które mają jak najmniej cukrów prostych. Dla osób, które mają mniej ruchu, lubiących kuchnie japońską, świetnym posiłkiem może być  sushi.  Natomiast dla zwolenników ruchu i  tradycyjnego gotowania , smaczne pulpety wołowe z ziemniakami zapakowane w szczelny lunch box to świetny pomysł na lunch do pracy.