Prawidłowe odżywianie dzieci i młodzieży

Prawidłowe odżywianie dzieci i młodzieży

Rzadko mówimy dzieciom jak i młodym ludziom czym jest zdrowe żywienie! Otóż jest jednym z najważniejszych czynników, które ma wpływ na rozwój człowieka i utrzymanie dobrego stanu jego zdrowia. Polega  na całkowitym pokryciu zapotrzebowania organizmu na energię. Zbilansowana dieta to dostarczanie organizmowi energii i wszystkich niezbędnych składników pokarmowych w odpowiedniej ilości i odpowiednim stosunku, przy uwzględnieniu liczby posiłków i ich rozłożeniu w ciągu dnia, oraz przy wzięciu pod uwagę wieku, płci i aktywności fizycznej.

Kilka zasad zbilansowanej diety dla dzieci

Aby mieć pewność, że dieta dzieci i młodzieży jest dobrze zbilansowana, należy przestrzegać kilku podstawowych zasad. Należy zapewnić dzieciom i młodzieży spożywanie każdego dnia różnych produktów spożywczych, gdyż urozmaicone żywienie jest gwarancją dobrego rozwoju ich zdrowia. Głównym źródłem energii powinny być produkty zbożowe. Owoce i warzywa powinny być jedzone przez uczniów do każdego posiłku. Warto pamiętać o podawaniu napojów takich jak wody mineralne, świerze soki czy mleko w ciągu całego dnia. Jeśli dziecko uczęszcza do szkoły należy je zaopatrzyć w odpowiedni termos  i bidon, w którym zawsze znajdzie coś, co lubi najbardziej, a my rodzice wiemy, że wypije. Ograniczmy tłuszcze przede wszystkim te zwierzęce zamieniając je na drób, ryby czy chude wędliny. Zaopatrzmy dzieko w śniadaniówkę, dzięki której  będzie miało możliwość spożywania regularnego posiłku ..należy wybierać warzywa, suszone owoce, sałatki, surówki, kanapki.

Pamiętajmy również o aktywności fizycznej, bardzo ważnej i koniecznej do prawidłowej pracy serca i mózgu oraz budowy zdrowych, mocnych kości jak i mięśni.