Wędrujemy górskim szlakiem

Wędrujemy górskim szlakiem

Turystyka górska ma w sobie wiele zalet szczególnie jeśli chodzi o zdrowie czy zrzucenie kilku kilogramów!

To doskonały sposób na uzupełnienie innych treningów, a regularne wędrówki to także bardzo dobry pomysł na rozwój masy mięśniowej i poprawienie sylwetki. Wędrówki górskie bardzo korzystnie wpływają na nasze samopoczucie, na wydajniejszą pracę układu krwionośnego, na świetną przemianę materii ale także na spalanie zbędnych kilogramów. Chodzenie po górach wspaniale działa na nasz organizm, a co za tym idzie wzmacnia naszą odporność. Można by rzec, że wyprawy górskie to tz eliksir młodości … dotleniamy się, czujemy się odstresowani, ładujemy baterię. Nasze ciał o i umysł stają się swobodne i radosne co ma bardzo duży wpływ na nasze zdrowie. Do tego niespotykane widoki, którymi możemy zachwycać się także po powrocie do rzeczywistości.

Wyprawy górskie to jednak nie spacery dlatego też do takich wędrówek należy się odpowiednio przygotować. Należy się dobrze zastanowić co chcemy ze sobą zabrać , ponieważ na trasie nie może nam niczego zabraknąć… oprócz apteczki, odpowiedniego ubioru, obuwia, naładowanego telefonu, mapy, pamiętajmy o zabraniu posiłku. Niezależnie od miejsca, czasu i celu podróży należy zabrać ze sobą węglowodany czyli produkty wysokoenergetyczne nawet takie jak czekolada czy bakalie.  Nie martwmy się na zapas, że przytyjemy! Dzięki węglowodanom uzupełniamy energię potrzebną do dalszego marszu. Lekkie kanapki czy bułki idealnie sprawdzą się na trasie górskiej - przede wszystkim na początku naszej wycieczki. Później  możemy sobie pozwolić na zjedzenie wspaniałej lekkostrawnej sałatki , którą przygotowaliśmy w domu i zapakowalimy w odpowiednie pudełko na jedzenie.Często kupujemy posiłek w schronisku, nie zawsze on jest lekki i odpowiedni na dalszą wyprawę czy choćby zejście ze szlaku. Bigosy czy hamburgery są często zbyt tłuste i nie zawsze świeże. Zdecydowanie lepiej jest przygotować pełnowartościowy posiłek we własnym lunch boxie niż zaspakajać głód tłustym posiłkiem, który w rezultacie nie daje nam żadnej energii do dalszego celu.

Pamiętajmy również o napojach, zabierzcie koniecznie termosy czy bidony z wodą lub napojami izotonicznymi. Napoje gazowane zupełnie nie nadają się na wyprawy górskie więc najlepiej przygotować  lekki bidon z wodą co najmniej na osobę zalecana dawka to 2.5 l wody. Wędrówka "na sucho" czyli bez prowiantu i napoju jest niezdrowa i przy dużym wysiłku, który w górach pojawia się zawsze, grozi nam nawed omdleniem. Nie polecamy takiego zakończenia !?