Czas na rower

Czas na rower

Nadeszła wiosna a wraz z nią chęć do rowerowych wycieczek.

Po pierwsze nie zapomnijmy o podstawowych i najważniejszych dla nas rzeczach czyli bidonach, termosach czy plastikowych butlach z płynami! Ważne jest by wyruszać na wycieczkę rowerową nawodnionym!  To woda usuwa toksyny z organizmu, przyśpiesza przemianę materii i regeneruje. Najlepiej wypijać dziennie 2 litry płynów a właściwie wody, natomiast wybierając się na wycieczkę rowerową zaopatrzmy się w plastikowy bidon, który napełnijmy na tę okazję napojem izotonicznym zawierającym elektrolity.

Nie zapominajmy również o zbilansowanym posiłku i tutaj górą podczas wysiłku fizycznego jest znajomy nam makaron! To on jest najważniejszym źródłem energii, on doładuje nam organizm niczym paliwo, on wspomaga pracę nad wydolnością organizmu, on..makaron ma niski indeks glikemiczny oczywiście gdy ugotujemy go al dente bo tylko wtedy powoduje powolne uwalnianie się cukrów i sprawia, że mamy bardzo dużo energii. Zapakujmy koniecznie pyszne makaronowe danie do pojemnikaśniadaniowego ?, z którego w każdej chwili możemy skorzystać pamiętając, że makarony stworzone są przede wszystkim dla sportowców! Zmniejszają ryzyko kolki, ponieważ  są  łatwostrawne, zawierają dużo węglowodanów, dzięki temu odczuwamy o wiele większą sytość po jego spożyciu, jedząc makaron zapewniamy sobie lepsze samopoczucie ze względu na to, że zawiera on tryptofan produkujący w organizmie serotoninę czyli dawkę szczęścia. makaron w okresie treningów wspomaga pracę nad wydolnością organizmu, dzięki niemu glikogen czyli substancja która jest zapasem w naszym organizmie i właśnie ją wykorzystujemy w pierwszej kolejności przy wysiłku fizycznym czy podczas głodu, lepiej magazynuje się w mięśniach gdy go spożywamy.

Dodatkowo makaron to bogate źródło witamin z grupy B B1 i B6 ) mający wpływ na nasz stan ducha, zawiera również magnez, który wpływa na nasze samopoczucie, napięcie mięśni i koncentrację jak również Uwaga! …zmniejsza …  apetyt na słodycze ! Makaron często jada się w dietach śródziemnomorskich a to najzdrowsza dieta świata! 

Polecamy przepis na danie z makaronem, które łatwo zapakować  w wygodny szczelny lunchbox  http://smakialzacji.blogspot.com/search?q=makaron+z+pesto