Warzywa i owoce w diecie

Warzywa i owoce w diecie

Dlaczego nie Coca Cola czy batony?

Dlaczego warzywa i owoce stanowią podstawę prawidłowego odżywiania? Dlaczego jest istotne by po nie sięgać?  Wiele gotowych produktów, napojów, słodyczy zawiera mnóstwo kalorii w niewielkiej porcji, natomiast w dużej ilości owoców czy warzyw jest odwrotnie więc możemy zjadać je w dużych ilościach przy okazji zaspakajając nimi głód.

Gdy zasiadamy do posiłku zacznijmy od zjedzenia w pierwszej kolejności warzyw a później reszty, dzięki temu nie zjemy zbyt dużo tego co ma dużo więcej kalorii od warzyw, a tym samym zaczniemy być zdrowsi. Pamiętajmy również, że zdrowe odżywianie polega na improwizacji przygotowania posiłku, że wcale nie musi być skomplikowane ani tez nie musi wymagać trudno dostępnych składników!

By przygotować zdrowy i smaczny posiłek wystarczy zaopatrzyć się w podstawowe produkty takie jak: warzywa, z których ugotujemy wspaniały bulion czyli bazę pod zupę czy sos … pomidory z których zrobimy wspaniały aromatyczny sos bez dodatku mąki … różnego rodzaju rośliny strączkowe takie jak soczewica czy ciecierzyca z których przygotujemy pyszne wegetariańskie kotleciki bogate w błonnik lub humus … oliwa z oliwek, która jest niezbędna w kuchni … świeże zioła, bazylię czy rukolę, którą możemy zmiksować z orzeszkami i stworzyć pyszny sos do makaronu. 

Podstawą jest dobry plan

Oczywiście wielu z nas twierdzi, że nie ma zupełnie czasu na przygotowywanie posiłków a co dopiero zdrowego posiłku, który można zabrać do pracy. To wiążę się z przeszkodą by zdrowo żyć.  Jednak przygotowanie posiłku od podstaw zamiast korzystanie z gotowców jest bardzo ważne dla zdrowego odżywiania jak i kontroli nad naszą wagą! Nawet jeśli jesteśmy w ciągłym biegu, stale się śpieszymy to mimo tego, możemy jeść zdrowiej gdyż proste dania nie wymagają długiego gotowania ale z pewnością podstawą jest  plan!

Warto przygotować listę zakupów zanim wyjdziemy z domu, a najlepiej  najpierw zaplanować co chcemy zjeść w najbliższym czasie.  Jedzenie do pracy w termosie Wtedy unikniemy niespodzianek w kuchni. Warto w wolnej chwili przygotować część posiłków na nadchodzący tydzień, na przykład: ugotować wywar warzywny, który jest podstawą do zup, upiec buraki, które później wymagają tylko pokrojenia w plastry, zetrzeć marchew na tarce o grubych oczkach po to by później dodać ją tylko do startych ziemniaków i usmażyć pyszne placuszki albo upiec domowe ciasto marchewkowe. Przygotowane wcześniej warzywa można włożyć do lodówki, a rano zapakować  pojemnik na jedzenie i zabrać do pracy.  Warto wiedzieć co się je!