Drugie śniadanie

Drugie śniadanie

Dobre nawyki żywieniowe

W naszej szkole dzieci jedzą śniadania razem. Każdy przynosi swój posiłek. Wychowawczyni wcześniej przygotowuje dzbanek herbaty i wszyscy razem celebrują posiłek. Ponadto, żeby każdy spokojnie zdążył, jedzenie rozpoczyna się jeszcze przed przerwą śniadaniową. Jeśli jakieś dziecko nie ma posiłku, zawsze znajdzie się ktoś, kto się podzieli. Niestety takich szkół jest niewele...

8 listopada obchodziliśmy Dzień Zdrowego Śniadania. Ma on uświadamiać rodzicom, dzieciom i nauczycielom, jak wżne dla prawidłowego rozwoju dziecka jest śniadanie. Badania statystyczne pokazują, że mnóstwo dzieci nie tylko nie je śniadań w domu, ale również nie przynosi posiłku do szkoły. Część rodziców uważa, że śniadanie zjedzone rano w domu powinno wystarczyć, a pączek czy zapiekanka ze szkolnego sklepiku, świetnie zastąpią drugie śniadanie i obiad.

Wbrew powszechnemu przekonaniu, większość dzieci chętnie je zdrowe posiłki, jeśli tylko damy im taką szansę. W wielu przypadkach, nawyki żywieniowe dzieci, a co za tym idzie zdrowie, mogą się znacznie poprawić jeśli regularnie zaczniemy oferować naszym pociechom apetycznie podane świeże owoce i warzywa. Ładny pojemnik na jedzenie czy termos obiadowy jest idealnym sposobem, aby skorzystać z takiej możliwości. Kawałki gruszki , obrana mandarynka czy orzeszki w ładnym kolorowym lunchboxie, mogą być bardzo atrakcyjne. Może warto pozwalić dzieciom wybierać swoje pudełko na lunch. Da im to większe poczucie zadowolenia i zwiększy prawdopodobieństwo, że chętniej będą zjadły zapakowane w nie drugie śniadnie.Warto też angażowć dzieci w wybór i przygotowanie posiłku na wynos. Jeśli zaproponujemy talarki jabłka lub marchewkowe „patyczki”, każdy wybór będzie dobry, a my mamy większą pewność , że owoce czy warzywa zostanią zjedzone.

Uczmy dzieci zdrowych nawyków żywieniowych nie tylko w domu, ale też poza nim. Warto pamiętać, że dobre nawyki mogą być fundamentem zdrowego jedzenia na całe życie.