Jak przygotować zdrowego shake’a?

Jak przygotować zdrowego shake’a?

 

Shake z kawiarni może okazać się prawdziwą bombą kaloryczną. Oczywiście przy zdrowym stylu życia można sobie pozwolić na takie słodkości raz na jakiś czas. Jednak sami w domowym zaciszu możemy przygotować zdrowego, pełnowartościowego shake’a z ulubionych owoców lub warzyw. Potrzebny będzie nam jedynie shaker, bidon i ulubione składniki.

Mleczny shake

Do przygotowania milk shake’a mleko jest oczywiście niezbędnym elementem napoju. Nie dość, że pyszne, to jeszcze zawiera dużo składników odżywczych, m.in. wapń i witaminę D. Warto urozmaicić koktajl i wybrać zamiast pełnotłustego mleka krowiego, zdrowe i mniej kaloryczne mleko migdałowe, sojowe, kokosowe lub ryżowe. Należy oczywiście upewnić się, że nie zawiera cukru lub innego słodu.

 

 

Zdrowa słodycz

Zamiast popularnego cukru białego, można wykorzystać stewię lub ksylitol. Dzięki nim shake będzie mniej kaloryczny, a jednocześnie wyrazisty i słodki. Dodatkowo w przeciwieństwie do tradycyjnego cukru, substytuty nie wpłyną negatywnie na poziom glukozy we krwi.

Smakowe kostki lodu

Shaker to podstawowe narzędzie pracy, każdego, kto ma ochotę na zdrowy, orzeźwiający napój z kostkami lodu. Nie muszą być one tradycyjnie przygotowane z wody. Warto poeksperymentować i zamrozić w pojemniku mleko kokosowe, czekoladowe lub kawowe. W wersji wytrawnej do wody można dodać miętową herbatę, kawałki szpinaku lub natki pietruszki.

Aromatyczne przyprawy

Jeżeli chcemy przyrządzić shake’a jak w prawdziwej kawiarni, niezastąpione okażą się przyprawy. Piernikowy shake można uzyskać dodając cynamon i imbir. Poszukując innych smaków ogranicza nas tylko wyobraźnia. Na przykład kardamon doda wyrazistości, a kakao słodyczy. Waniliowy ekstrakt będzie idealnym uzupełnieniem shake’a z mleka migdałowego i banana. Jeżeli mamy bidon w zasięgu ręki, wystarczy tylko przelać i zabrać ze sobą do pracy czy szkoły, by uzyskać pełnowartościowy posiłek na mały głód.

Owoce i warzywa

Do milk shake’a pasują przede wszystkim owoce takie jak banan, truskawka, jagody lub maliny. Jednak możemy nieco poeksperymentować i np. do mleka kokosowego dodać szpinaku i natki pietruszki. Samo zdrowie! Przedstawiamy kilka pomysłów na zdrowe i pyszne koktajle:

1.      Zielona herbata, syrop klonowy, cytryna, woda mineralna.

2.      Arbuz, sok z limonki, listki mięty, woda, kostki lodu.

3.      Jagody, mrożony banan, mleko migdałowe, migdałowe kostki lodu, waniliowy ekstrakt, cynamon, słodzik do smaku.

4.      Szpinak, natka pietruszki, jabłko, kiwi, limonka, słodzik, mleko kokosowe.

5.      Mleko kokosowe, dojrzały banan, daktyle, posypka z kakao.

6.      Arbuz, mango, rzeżucha, woda, słodzik.

7.      Mleko sojowe, dojrzały banan, maliny, kostka lodu z miętą, wiórki kokosowe, słodzik.

8.      Ananas, dojrzały banan, sok z cytryny, cynamon, woda, słodzik.

9.      Pomarańcza, jabłko, otręby, siemię lniane, kostka lodu z miętą, słodzik.

Proporcje składników mogą być dowolne w zależności od tego, jaką konsystencję i dominujący smak chcemy uzyskać. Następnie wystarczy tylko zmiksować składniki, przelać do shaker’a / bidonu uzupełnić lodem i dodatkową porcją świeżych owoców.