Jak skutecznie realizować noworoczne postanowienia?

Jak skutecznie realizować noworoczne postanowienia?

Większość z nas co roku podejmuje noworoczne postanowienia. Gdy kończy się stary rok, w którym dopatrujemy się wielu własnych pomyłek i niepowodzeń, zapominając o pozytywach, stwierdzamy, że następny, ten który dopiero się rozpoczyna musi być lepszy. Tu właśnie pojawiają się postanowienia, których dotrzymanie ma stanowić dla nas wstęp do czegoś lepszego i jednocześnie chcemy poprawić rzeczy, z której nie byliśmy zadowoleni.

Co sobie najczęściej obiecujemy?

Nasze postanowienia na przełomie roku dotyczą najczęściej ograniczenia ilości czasu spędzanego w pracy, rzucenia palenia papierosów, rozwoju osobistego oraz bardzo powszechnie wprowadzenia zdrowych nawyków, zmiany trybu życia i zgubienia zbędnych kilogramów. Bardzo często zdarza się, że jeszcze zanim skończy się pierwszy miesiąc nowego roku zapominamy, o tym co sami sobie obiecywaliśmy. Postanowienia pojawiają się pod wpływem chwili, dobrej zabawy sylwestrowej czy chęci zmian. Jednak ich niedopełnienie negatywnie oddziałuje na naszą psychikę i samopoczucie. Winą za taki, a nie inny stan rzeczy obarczamy jedynie samych siebie, może pojawić się złość, rozczarowanie lub smutek. 

Jak dotrzymać noworocznych postanowień?

Warto zaplanować to, że się ich podejmiemy już wcześniej, jeszcze przed sylwestrem i dobrze przygotować się do zadania, jakie sobie wyznaczymy. Mówimy tu zarówno o kwestii merytorycznej jak i praktycznej, czyli o zaopatrzeniu się w potrzebny asortyment. Załóżmy, że postanawiamy schudnąć, zacząć się zdrowiej odżywiać i regularnie ćwiczyć. Jednak jak tego dokonać, jeżeli żyjemy w biegu i kupujemy cokolwiek byle zaspokoić głód? Z pomocą przychodzą pudełka plastikowe z przegródkami. Wieczorem będziemy mogli przygotować sobie pyszne danie i zabrać rano do pracy lub uczelnię. Pudełka plastikowe twojlunchbox.pl ułatwiają porcjowanie posiłków oraz wygodne przenoszenie.

Planowanie posiłków

Zbierzmy informacje na temat diety jaką będziemy stosować: dzienna liczba kalorii, ilość białka, węglowodanów, tłuszczy. Poszukajmy przepisów lub samodzielnie ułóżmy jadłospis przynajmniej na 2 tygodnie do przodu, wszystko dokładnie spisując. Wówczas każdego kolejnego dnia będziemy jedynie sięgać po kolejną kartkę. Przygotowanie posiłków i zapakowanie w pudelka plastikowe na cały dzień nie zajmie nam dużo czasu. A później będziemy już tylko wyjmować i jeść lub w razie potrzeby odgrzewać.

Aktywność fizyczna

Niestety bez tego się nie obejdzie! Jeżeli do tej pory nie ćwiczyliśmy regularnie, warto zacząć powoli aby nie zrobić sobie krzywdy. Wskazane będzie wybranie odpowiednich dla siebie zajęć, gdzie wykonamy ćwiczenia np. cardio, które wpływają na spalanie tkanki tłuszczowej i ogólną kondycję, budując sylwetkę, np. zumba, fitness, basen czy zajęcia grupowe lub na siłowni.

Motywacja

Jeżeli rzeczywiście chcemy długo wytrwać w naszym postanowieniu noworocznym to znajdźmy coś, co działa na nas silnie motywująco i zadbajmy, aby zawsze było pod ręką. Może to być jakieś hasło motywacyjne lub nasze zdjęcie, które sprawiło, że zapragnęliśmy schudnąć. Warto więc zastanowić się, co skłoniło nas do przedsięwzięcia postanowienia noworocznego i co sprawi, że odłożymy batonika i pozostaniemy przy diecie.