Dlaczego Japończycy nie tyją ?

Dlaczego Japończycy nie tyją ?

Czy tylko suchi i ryż?

Zwykle nie widuje się otyłych Japończyków.  Co takiego jedzą,  że nie maja problemów z nadwagą?  W kraju kwitnącej wiśni wystrzega się przejadania.  Japończyk woli zjeść mniej ze względów zdrowotnych, ale też by lepiej zapamiętać smak potrawy.  Z czego składa się kuchnia japońska ? Czy tylko z sushi i ryżu ? 

  1. Kultowym składnikiem japońskiej diety jest ryż, ale oprócz tego dominują  warzywa, owoce, ryby, owoce morza, glony, tofu i japońskie grzyby które ani smakiem ani też wyglądem nie przypominają naszych.
  2. Kuchnia japońska jest raczej prosta -  ryba smakuje rybą, marchew marchwią, nie ma w niej zasmażek i zawiesistych sosów a większość dań przygotowuje się na ruszcie.
  3. Japończycy nie  jadają dużo mięsa , nie jadają prawie w ogóle wieprzowiny, najbardziej ceniona jest wołowina od „japońskich krów” pojonych piwem i masowanych.
  4. Gotowane warzywa są pół twarde, chrupiące i nie powinny być rozgotowane  Dla wielu Europejczyków mogłyby być zbyt surowe! Jednak pół twarde warzywa zachowują więcej witamin i mają znacznie niższy indeks glikiemiczny.
  5. Japończycy używają bardzo mało przypraw dlatego ważne jest by produkty były świeże.
  6. Popularne są kiszonki z długiej białej rzepy, kapusty pekińskiej, marchewki, cebuli zawierają kultury bakterii, które poprawiają pracę układu pokarmowego i zwiększają odporność.
  7. W kuchni japońskiej używa się  bardzo mało tłuszczów zwierzęcych, unika smażenia na głębokim oleju. Jest lekkostrawna i niskokaloryczna.

Co jada Japończyk przez cały dzień?

 Je często i nie zapomina o zabraniu ze sobą  posiłków w ulobionym bento. Często układa piękne kolorowe kompozycje z jedzenia, które sprawiają, że jedzenie jest apetyczne przez cały dzień!  Na  śniadanie je miso składającą się z glonów i świeżych warzyw, kiszonki, tofu … na obiad, bulion dashi z rybą oraz drugie danie np. kanapkę z ryżu wypełniona w środku łososiem. A na kolacje siada z całą rodziną do stołu, który zastawiony jest sushi, sashimi i drobnymi przystawkami. Przy japońskim stole nie ma miejsca na pośpiech!  Może dlatego tylko 3 procent  Japonek cierpi na otyłość, a średnia wieku kobiet wynosi 86 lat, zaś mężczyzn 79 lat. Statystyczna Polka żyje 6, a Polak 8 lat krócej. Poza tym Japończycy rzadziej zapadają na choroby serca i układu krążenia. Zachęcamy Was do wypróbownia chociaż niektórych zasad kuchni japońskiej. A dla tych, którzy kochają sushi, wrzucamy przepis na nasz blog!  Smacznego:)