Drugie śniadanie – jak zwiększyć odporność dziecka

Drugie śniadanie – jak zwiększyć odporność dziecka

Jak zwiększyć odporność - przepis na zdrowy posiłek

W “sezonie grypowym” warto wspomóc układ odpornościowy dzieci, aby zwiększyć ich możliwości zwalczania atakujących zewsząd wirusów. Podsuwamy kilka pomysłów, dzięki którym może uda nam się uniknąć grypy i przeziębienia.

1. Odpowiednia dieta . Pakujmy dzieciom do szkolnych śniadaniówek i termosów  gwiazdy odżywcze, które wzmocnią ich układ odpornościowy:

  • produkty bogate w naturalne probiotyki, które wzmacniają układ pokarmowy:  kiszone lub marynowane warzywa,  chleb na zakwasie ewentualnie  jogurt czy kefir.
  • imbir i czosnek – jeśli nie zgadzają się na jedzenie ich na surowo, wrzucajmy je do zup. Możemy też przygotować zimową herbatkę zalewając łyżeczkę startego imbiru wrzątkiem.
  • zielone warzywa – najlepiej przygotować z nich sok (jeśli nasze dziecko da się namówić na jego wypicie) – aby sok był słodszy, warto do niego dodać owoce
  • witamina C to bogate źródło antyoksydantów, które mocno stymulują układ odpornościowy. Świetnymi jej źródłami są:  pomarańcze i  kiwi . Witaminę C warto jeść codziennie, ponieważ organizm jej nie magazynuje.
  • rosół, bulion, czyli wywar z mięsa i warzyw – zawiera naturalną żelatynę i śladowe minerały w dobrze przyswajalnej formie

2. Regularne mycie rąk pomoże zminimalizować roznoszenie wirusów. 

3. Niewyziębianie  organizmu. Tradycyjna mądrość ludowa mówi, żeby ubierać się ciepło. Współczene badania medyczne potwierdzają, że wirusy grypy i przeziębienia mają większe sznase zarażenia np. przewodów nosowych, gdy wychodzimy na zewnątrz z gołą głową w zimne dni. Ochrona głowy i szyi przed zimnem pomaga utrzymać odpowiednią temperaturę całego ciała, co stwarza niesprzyjające warunki dla namnażania się wirusów.

4. Sen – nasze ciało regeneruje się i “resetuje” podczas snu. W okresie takim, jak styczeń, kiedy jest mniej światła, jesteśmy w naturalny sposób bardziej zmęczeni i potrzebujemy więcej snu. Każdy organizm jest inny, ale większość dzieci do 10 roku życia potrzebuje około  10 godzin snu na dobę, żeby ich organizm pozostał silny i mógł walczyć np z wirusami. 

5. Stymulacja układu odpornościowego kąpielami działającymi, jak detoks. Gorąca kąpiel z olejkami eterycznymi takimi jak eukaliptus, sosna czy  lawenda oraz naturalną  solą do kąpieli również działa wzmacniająco.

Przykład przepisu na zdrowe drugie śniadanie wzmacniające odporność znajdziecie  tutaj.